• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Regiony > Jihočeský kraj > Jen 40 % jihočeských dětí dostává pravidelné kapesné

Jen 40 % jihočeských dětí dostává pravidelné kapesné

Redakce NETzin.cz 14. 10. 2019     Rubrika:  Jihočeský kraj    Štítky: Česká spořitelna, finanční gramotnost, peníze

Pravidelné kapesné mají jen 4 z 10 jihočeských školáků, 28 % jej vůbec nedostává. Rodiče se snaží vést děti k finanční gramotnosti, přesto většina z nich očekává pomoc od škol. S výukou finanční gramotnosti se však během povinné docházky setkala jen čtvrtina dětí.

Kapesné - peníze - úspory

Úspory – ilustrační foto

Ukázal to průzkum, který realizovala Česká spořitelna.

Na prvním stupni dostávají děti průměrně 250 korun, na druhém pak 420 korun měsíčně. Většinu utratí za sladkosti, limonády nebo občerstvení ve fastfoodech. Mnozí šetří, nejčastěji na mobil, počítač nebo videohru. Více než čtvrtina dětí nedostává kapesné vůbec. Vše, co potřebují, jim rodiče kupují sami.

Odborníci se nicméně shodují, že kapesné děti potřebují. „Je to klíčový nástroj, který děti učí finanční gramotnosti. Jen tím, že mají nějaké vlastní peníze, se mohou naučit s nimi správně hospodařit,“ vysvětluje David Hubáček, šéf finančního vzdělávání v České spořitelně. Z průzkumu vyplynulo, že naprostá většina rodičů si uvědomuje, že odpovědnost za finanční vzdělávání dětí leží na nich. Zároveň ale většina rodičů přiznala, že očekává v tomto směru pomoc i od školy.

Zajímavosti o výši kapesného

  • Čím starší rodiče, tím vyšší kapesné
  • Čím vzdělanější rodiče, tím nižší kapesné
  • Nejmenší kapesné dostávají děti v Královéhradeckém a Libereckém kraji. Nejvyšší na Vysočině a ve středních Čechách
  • 45 % dětí je přesvědčeno, že dostává od rodičů tak akorát peněz. Každé desáté na Karlovarsku tvrdí, že by mu stačilo i méně.
  • Alespoň nějaký program zaměřený na výuku finanční gramotnosti absolvovala ve škole čtvrtina dětí v regionu. Zájem však školáci mají. 78 % by se rádo ve škole učilo, jak s penězi hospodařit. Mezi žáky, kteří již nějaký vzdělávací program zaměřený na peníze absolvovaly, je to ještě více.

    Autor:   Redakce NETzin.cz

    Podobné články

    • Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti1. 7. 2025 Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti V době, kdy se svět financí neustále vyvíjí a stává se složitějším, je finanční gramotnost klíčovou dovedností pro každého – a to už od útlého věku. Schopnost rozumět penězům, zacházet s […] Posted in Finance, ekonomika
    • Kolik váží naše peníze? Přehled hmotností českých mincí a pár překvapení navíc8. 6. 2025 Kolik váží naše peníze? Přehled hmotností českých mincí a pár překvapení navíc Když vezmete do ruky jakoukoli českou minci, obvykle ji rychle hodíte do peněženky nebo automatu na kávu. Ale přemýšleli jste někdy, kolik váží české mince? A proč vůbec záleží na tom, […] Posted in Finance, ekonomika
    • Favicon.ico7. 10. 2019 Erste (u nás má Českou spořitelnu) slaví 200 let od svého založení Předchůdce dnešní Erste Group - spořitelna „Erste Oesterreichische Spar-Casse” - byla založena ve Vídni 4. října 1819. Naše Česká spořitelna v roce 1825 a je nejstarší bankou na domácím […] Posted in Finance, ekonomika
    • 18. 1. 2019 Psa má 46 % jihočeských domácností a majitelé za péči o něj vynaloží 12 400 Kč ročně Říká to průzkum České spořitelny, podle kterého si život bez domácího mazlíčka neumí život představit 63 % lidí žijících v Jihočeském kraji. Pořizovací náklady za všechny mazlíčky, které […] Posted in Jihočeský kraj
    • Česká spořitelna bude mít od října nové webové stránky18. 9. 2017 Česká spořitelna bude mít od října nové webové stránky Česká spořitelna bude mít od začátku října nové webové stránky. Jejich hlavní výhodou bude nový design s ohledem na moderní webové trendy a vylepšená přehlednost pro uživatele. Nový […] Posted in Web, Finance, ekonomika
    • Kdo to jsou zlatokopky? A kde je hranice mezi normální ženou a zlatokopkou?3. 5. 2017 Kdo to jsou zlatokopky? A kde je hranice mezi normální ženou a zlatokopkou? Článek určený především mužům. Existuje více výkladů a definic toho, jaká žena se dá označit za zlatokopku. Podle většiny zmínek na internetu bychom mohli říct, že jde o ženu, které […] Posted in Společnost
    • Končí Brokerjet od České spořitelny13. 7. 2015 Končí Brokerjet od České spořitelny Česká spořitelna ukončí po dvanácti letech on-line obchodování s cennými papíry prostřednictvím platformy Brokerjet. Důvodem je malý zájem ze strany aktivních investorů. Společnost […] Posted in Finance, ekonomika
    • Česká spořitelna slaví 190 let od svého vzniku12. 2. 2015 Česká spořitelna slaví 190 let od svého vzniku Česká spořitelna slaví kulaté narozeniny. Pod názvem Schraňovací pokladnice pro hlavní město Prahu a pro Čechy zahájila svou činnost 12. února 1825, v den narozenin císaře Františka I. […] Posted in Finance, ekonomika
    • Logo Wedos12. 12. 2014 SANEP: Většině Čechů nosí vánoční dárky Ježíšek, 4 procenta lidí na dárky nemá peníze I přesto, že většina Čechů je bez vyznání, neohroženým králem tradičních křesťanských svátků je pro téměř dvě třetiny domácí populace Ježíšek. Santa Claus ani Děda Mráz tak nejsou pro […] Posted in Společnost
    • Facebook widget18. 9. 2014 Každý Budějčák dluží skoro 10 tisíc korun Dluh Českých Budějovic každým rokem narůstá. Pro letošní rok je v rozpočtu schválen schodek zhruba 200 tisíc korun a dluh tak naroste na 901 tisíc. Za posledních 6 let se dluh z roku […] Posted in Jihočeský kraj
Jihočeský kraj
Česká spořitelnafinanční gramotnostpeníze

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC virtuální operátor Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám