• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Diakritika v českých doménách opět odmítnuta

Diakritika v českých doménách opět odmítnuta

Luboš Kudláček 13. 2. 2013     Rubrika:  Web    Štítky: IDN

Proti IDN, tedy diakritickým znakům v CZ doménách, se tentokrát vyslovilo 68 procent respondentů z řad individuálních uživatelů internetu a 71 procent oslovených zástupců organizací.

Sdružení CZ.NIC se při zavádění IDN řídí názorem internetové veřejnosti a ta i tentokrát dle provedeného průzkumu diakritiku v doménách zamítla. Zajímavé je, že například v listopadu 2010 bylo proti 62 procent oslovených uživatelů a 87 procent respondentů z řad organizací.

„Opětovné odmítnutí IDN nás příliš nepřekvapilo. Předchozí výzkumy dopadly velmi podobně a nic v uplynulých letech nenasvědčovalo tomu, že by se tento trend změnil. Aktuální průzkum jsme navíc nechali provést ve dvou fázích – v druhé respondenti odpovídali poté, co byli poučeni o možných variantách zavedení. Překvapivým zjištěním pro nás bylo, že zamítavé stanovisko pak mělo ještě silnější zastoupení: u organizací se negativní stanovisko zvýšilo o 8 procentních bodů, u individuálních uživatelů pak o 7 procentních bodů,“ uvedl Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC.

Jako hlavní nevýhody IDN respondenti z řad jednotlivců nejčastěji uváděli zbytečné zmatky a chaos při psaní doménových jmen, nezvyk, riziko překlepů, problémy při psaní doménových jmen v zahraničí nebo nejasná pravidla pro rozhodnutí, kdy diakritiku v názvu domény použít a kdy naopak zůstat u tradičního způsobu zadávání.

Více informací o průzkumech je na www.háčkyčárky.cz

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • IDN v doménách .CZ odmítnuto již popáté26. 11. 2014 IDN v doménách .CZ odmítnuto již popáté Z průzkumu sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, vyplývá, že česká internetová veřejnost opět odmítla zavedení diakritiky do systému domény .CZ - proti se vyslovila 81 % […] Posted in Web
  • 17. 8. 2011 Je IDN vydírání? A co doména .XXX? Firmy v USA si stěžují na novou doménu .XXX, kterou povolila ICANN loni v létě (finálně schváleno letos v březnu). Jde o doménu určenou primárně pro pornografické weby, ale některé firmy […] Posted in Web
  • Diakritika v českých doménách opět odmítnuta18. 11. 2010 Diakritika v českých doménách opět odmítnuta Správce registru českých domén (CZ.NIC) oznámil výsledky průzkumu zpracovaného společností Marknent. Podle něj se proti zavedení systému IDN (Interenationalized Domain Names) vyslovilo 87 […] Posted in Web
  • Česká hudba bude na webu zdarma24. 1. 2011 Česká hudba bude na webu zdarma Nový projekt má změnit způsob nákupu a poslouchání hudby na internetu. Každý může poslouchat zdarma, stahovat pak za měsíční poplatek. O tomto konceptu právě vyjednávají největší čeští […] Posted in Web
  • Chytrý výběr spořicího účtu nebo fondu: Kam uložit peníze, aby neztrácely hodnotu5. 9. 2025 Chytrý výběr spořicího účtu nebo fondu: Kam uložit peníze, aby neztrácely hodnotu Inflace ukusuje z hodnoty úspor a český trh nabízí desítky možností, kam peníze odložit – od obyčejných spořicích účtů po investiční fondy. Jenže jak si vybrat správně? Neexistuje jedna […] Posted in Finance, ekonomika
  • Se změnou času se hůře vyrovnávají ženy, jsou unavenější a hůře se jim spí30. 3. 2025 Se změnou času se hůře vyrovnávají ženy, jsou unavenější a hůře se jim spí Ode dneška, neděle 30. března, máme opět letní čas. Nikomu se nechce vstávat, ale nakonec nás stejně vytáhne ven dřív. I když se na delší večery těšíme, posun času dá tělu pořádně zabrat. […] Posted in Společnost
  • 1. 10. 2013 Vychází E-shop kniha – jak vybudovat úspěšný internetový obchod Dnes ráno v osm hodin byl zahájen prodej ESHOP KNIHY - návodu na vybudování úspěšného elektronického obchodu. Kniha je vydána jako ebook, má 20 kapitol a 505 stran, jejím autorem je […] Posted in Podnikání, Web
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • Firma Aspekt invest,s.r.o. se OHRAZUJE proti označení prezentováno v médiích jako "šedý operátor" nebo "nelegální přeprodej" mobilních služeb operátora O28. 12. 2013 Firma Aspekt invest,s.r.o. se OHRAZUJE proti označení prezentováno v médiích jako "šedý operátor" nebo "nelegální přeprodej" mobilních služeb operátora O2 Naše firma je řádně registrována u Českého telekomunikačního úřadu a plní všechny podmínky Zákona o elektronických komunikacích, říká Pavel Humpolík, ředitel společnosti. Operátor […] Posted in Podnikání
  • Islám a historie islámu20. 6. 2015 Islám a historie islámu Islám je nejmladší z velkých světových náboženství. Vznikl v 7. století na Arabském poloostrově, uprostřed drsné pouště. V 6. století ležela na severozápadě křesťanská Byzanc, k níž […] Posted in Společnost
Web
IDN

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám