• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak vypadá poptávka po SEO

Jak vypadá poptávka po SEO

Luboš Kudláček 19. 5. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

Není to tak dlouho, co jsem si vytvořil skromnou nabídku služeb týkajících se věcí kolem SEO a marketingu na internetu. A záměrně píšu tento článek subjektivně, protože jde o osobní zkušenost a je možné, nebo dokonce pravděpodobné, že jiní lidé a především větší firmy budou mít zkušenosti s potencionálními klienty úplně jiné.

Já mám poptávku nebo dotaz v e-mailové schránce každý druhý den, nebo ať nepřeháním, tak každý čtvrtý. Vypadá to na první pohled, že poptávka je veliká, a že s takovým zájmem bych mohl vybudovat velkou firmu, zaměstnat lidi a věnovat se desítkám klientů. Starat se o jejich weby, zprostředkovat reklamu, udržovat PPC, dělat PR atd.

Jenže ve skutečnosti to tak jednoduché není.

A teď proč.

1.

Zhruba polovina potencionálních klientů vůbec nechápe, co vlastně chce. Já nenabízím první místo na Seznamu jaksi z principu. Už jsem si říkal, že dělám velkou chybu, že v byznyse prostě musíte dávat lidem přesně to, co chtějí, ale zatím jsem ve fázi, kdy to odmítám. Lidé mají určitou mlhavou představu, co od SEO očekávají, ale dost často nevědí, co vlastně očekávají od svého webu. O tom mají představu často ještě mlhavější, ale pro mě je to pro zahájení spolupráce zásadní. A nemůžu prostě dělat každému člověku analýzu jeho podnikání.

2.

Další skupina lidí se velmi zarazí nad tím, že by měli na něčem spolupracovat. Oni prostě opravdu chtějí přijít do obchodu (viz rozmáhající se SEO e-shopy), tam koupit nějaký balíček, měsíčně za něj platit, aby prostě to SEO měli, a o víc se nestarat. Když jim řeknu, že jim musím změnit a zlepšit a doplnit něco na webu, jsou překvapení.

3.

Někteří lidé to prostě jenom zkoušejí. Myslí si, že ví o SEO dost. Mají texty plné strong, mají v title spoustu klíčových slov, někomu už možná předtím zaplatili, sami hodně udělali a po dlouhé době zjistili, že to vlastně k ničemu nebylo. Je s nimi těžká domluva a je lepší dát od toho ruce pryč, telefony stojí spoustu peněz a mailování spoustu času.

4.

No a pak je tu cena. Mezi moje poptávající patří bohužel většinou lidé, kteří mají hodně levný web. Hodně málo investovali do něj (levný student, nějaký systém zdarma, maximálně WordPress). Tam se bavit o tisících korun je nepředstavitelné, protože jak je možné, že web je zadarmo a něco bych měl platit? Tolik? Aha, tak ne.

Přitom s webem jdou dělat opravdu zázraky. Díky webu lze získat zákazníky. Hodně lidí se asi zklamalo, když na jejich někde zdarma vytvořený web nikdo nechodil, ale když se podíváte do fulltextu, zjistíte, že hodně řemeslníků, živnostníků a firem nemá prakticky konkurenci. A že vlastně nic složitého a příliš nákladného nepotřebují. Stačí se trošku snažit a můžou být i na tom Seznamu první.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Srazy.info spravují účast Barcampu v Brně. Zájem by mělo více než 800 lidí.7. 10. 2011 Srazy.info spravují účast Barcampu v Brně. Zájem by mělo více než 800 lidí. Srazy.info – webová aplikace pro správu účasti srazů a akcí – se stala oficiálním správcem účasti letošního Barcampu v Brně, který se koná 15. 10. 2011. Srazy.info pomáhají pro Barcamp […] Posted in Technika, software
  • O2 přináší na 3 týdny bezplatný přístup k Facebooku v mobilu16. 12. 2010 O2 přináší na 3 týdny bezplatný přístup k Facebooku v mobilu Telefónica O2 připravila dárek pro uživatele sociálních sítí. Všichni zákazníci O2 si budou moci vyzkoušet Facebook v mobilu na tři týdny bez poplatků za data. Dostanou tak možnost sdílet […] Posted in Technika, software
  • Tipy na propagaci webu – část druhá31. 1. 2010 Tipy na propagaci webu – část druhá V článku o prvotní propagaci nového webu bylo zmíněno několik věcí, které si zaslouží rozvést a přidat ještě další tipy. Registrace do katalogů pochopitelně nestačí a nestačí ani ruční […] Posted in Podnikání
  • 3. 6. 2014 Logitech uvádí reproduktor X300 Mobile Wireless Stereo Speaker Společnost Logitech dnes představila mobilní bezdrátový stereo reproduktor Logitech® X300 Mobile Wireless Stereo Speaker. Doporučená maloobchodní cena bude 1 949 Kč. Logitech X300 […] Posted in Technika, software
  • Polední program ČT na Nový rok27. 12. 2012 Polední program ČT na Nový rok Na Nový rok bude Česká televize vysílat dva významné pořady: Ve 12 hodin živý přenos debaty premiérů České a Slovenské republiky a ve 13 hodin novoroční projev prezidenta Václava […] Posted in Společnost
  • Nastartujte své podnikání efektivně díky podnikatelské půjčce15. 12. 2015 Nastartujte své podnikání efektivně díky podnikatelské půjčce Chcete rozjet vlastní podnikání, ale chybí vám peníze do začátku? Nebo už podnikáte a plánujete svou firmu rozšířit? Podnikatelské půjčky vám nabízí dostatek finančních prostředků za […] Posted in Finance, ekonomika
  • Proč jsou optické internetové sítě nejlepším řešením připojení k internetu31. 5. 2025 Proč jsou optické internetové sítě nejlepším řešením připojení k internetu V době, kdy streamujeme filmy ve 4K, pracujeme z domova a zálohujeme data do cloudu, už nestačí připojení, které „jakž takž stačí“. Potřebujeme rychlost, spolehlivost a kapacitu, kterou […] Posted in Technika, software
  • Nastavení jazyků25. 9. 2017 Kolik stojí malá svatba Pokud se rozhodnete pro malou svatbu, ale zároveň takovou, aby byla slavnostní, počítejte s náklady v desítkách tisíc korun. Není svatba jako svatba. Svatba je důležitým krokem v […] Posted in Finance, ekonomika
  • Logo O226. 7. 2011 Telefónica spouští affiliate program Telefónica O2 spouští v těchto dnech partnerský provizní systém. Jde o zprostředkování nákupu v eshopu a provize vypadají poměrně zajímavě, například za zprostředkování objednávky […] Posted in Podnikání, Technika, software
  • Mikropůjčka může finanční problémy ještě prohloubit. Vybírejte jen z těch ověřených10. 7. 2017 Mikropůjčka může finanční problémy ještě prohloubit. Vybírejte jen z těch ověřených Mikropůjčky mohou být dobrým řešením nenadálých finančních problémů, avšak stejně tak mohou být snadnou vstupenkou do ještě větších dluhů. Při výběru drobného úvěru je zapotřebí být na […] Posted in Finance, ekonomika
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám