Redakce.org » NETzin.cz Finance e22.cz Apu.cz CZinfo.ORG Pedia.cz Č. Budějovice Lublog.cz

Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

2. 10. 2011 v 08.01 · Rubrika: Podnikání na Internetu, SEO

SEOJednoduché vysvětlení věty, která se dá ke vší smůle vyložit různými způsoby.

Větu: „SEO není o pozicích, ale o zisku“ musela někdy v minulosti vyřknout nějaká autoritativní osoba, protože ji převzalo hodně lidí a narazíte na ni docela často.

Bohužel není úplně jasná.

Správně by totiž měla znít:

SEO je o pozicích, které vedou k zisku.

Jenže to nezní tak profesionálně a hlavně nevysvětlitelně. SEO jistě není o nerelevantních pozicích, není o první pozici na nesmysl, který nikdo nehledá. Není o pozici na slovo restaurace. I když to pro nějakou restauraci z Horní Dolní bude znít dobře, hosty jí ani tato na první pohled zajímavá pozice nepřinese.

LOKÁLNÍ WEBY

Návod na SEO pro restauraci z Horní Dolní

Napřed poznámka: Tento SEO návod lze uplatnit třeba i u truhlářství, penzionu, hotelu, půjčovny lodiček, květinářství, knihkupectví, cukrárny a videopůjčovny.

  1. Editujte zdrojový kód své stránky a najděte značky <title> a </title>. Mezi tyto značky vložte „Restaurace Horní Dolní, hospoda, dobré jídlo a pití“.
  2. Najděte ve zdrojovém kódu místo pro obsah a napište tam: Jste na webu restaurace v Horní Dolní. Vaříme teplá jídla po celý den, můžete si k nám zajít na oběd, na večeři i na snídani. (Přidejte další text o restauraci podle svého uvážení.)
  3. Použijte přidávací formuláře vyhledávačů (Google, Seznam), případně zkuste registraci do největších katalogů (3 v pohodě stačí).

Gratuluji. Máte na svém webu SEO. Zaručuji vám, že jakmile bude někdo hledat restauraci v Horní Dolní, určitě váš web najde. A můžu vám dokonce garantovat pozice.

Jaké pozice jsou důležité

S trochou nadsázky jsem se na předchozím příkladu snažil ukázat, že v případě lokálního byznysu není těžké prorazit a mít svou pozici téměř jistou. Mám zkušenosti třeba s restaurací v Krumlově, což není úplně bezkonkurenční prostředí, ale získat pozici s obchodní úspěšností je celkem snadné.

SEO je o zisku z této pozice. Tedy o tom, že restaurace má zajímavou přední pozici v případech, kdy lidé hledají místo, kde se najíst.

Základem je tedy analýza

Majitel pohostinského zařízení v již několikrát zmíněné obci musí vědět, z jakého důvodu ho lidé na webu najdou. A pokud se nebavíme o eshopu s jasně definovatelnou silně konkurenční skupinou produktů (a to neděláme), kde už on-page faktory prostě nestačí, je výše zmíněný návod univerzální opravdu pro jakékoli lokální zařízení.

Informací podobných těm v tomto článku je na internetu poměrně dost. Sám se opakuji, dělám to snad naposledy a docela nerad. Často se ale setkávám s lidmi, kteří tuto informaci nemají, možná je opakování matka moudrosti, třeba přispěji k tomu, že někdo tento článek najde a konečně pochopí, že je potřeba se i nad touto věcí zamyslet. Nedělat ukvapené závěry o zbytečnosti vlastních webových stránek a během několika minut je dostat na ty správné pozice, které konečně povedou k zisku.

WEBY OBECNĚ

No jo! Ale co když web není lokální?

Tři pravidla:

  1. Zisk se počítá jako rozdíl mezi příjmy a výdaji.
  2. Existuje spousta komerčních hledaných výrazů, které však z určité části lidé nehledají proto, že by chtěli něco nakupovat. Mohou se o věc jenom zajímat.
  3. Za určitou dobu a za určitý obnos peněz je možné vybudovat pozici ve výsledcích hledání na jakoukoli hledanou frázi.

Z toho vyplývá, že je třeba najít ta nejlepší slovní spojení, která povedou k nákupu (nebo jiné požadované ziskové akci) lidí, kteří přes ně na stránku přijdou. A dále je potřeba vypočítat, jestli taková pozice skutečně vede k zisku. Jestli nejde jenom o hezký příjem při nákladech tyto příjmy převyšující.

V praxi to vypadá tak, že je možné být v první trojce na klíčové „RC modely“, ale má web takovou nabídku? Dokáže oslovit a přimět k nákupu? Kolik stojí RC model? Kolik má eshop zisk z každého prodaného? Kolik lidí chce nějaký model koupit za určité období, tedy jaká je poptávka?

Příjmy eshopu výdaje na provoz eshopu výdaje na marketing a SEO = zisk

To je důvod, proč SEO není o pozicích, ale o zisku. A pozicích, které zisk generují.

Přidejte si Netzin do své RSS čtečky

Autor:  

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger.

Komentáře k “Proč je SEO o zisku a ne o pozicích”

  1. Jakub Čižmař napsal:

    Musím naprosto souhlasit,
    mnohokrát jsem zaslechl, na jaké všelijaké klíčové slova by lidé chtěli být na první pozici ve vyhledávání… Kromě toho, že se jednalo o VELMI konkurenční slova, byly také naprosto špatně zacílené. I kdyby se tedy jejich webové stránky dostali na první pozici mezi výsledky vyhledávání, nijak zvlášť by to jejich byznysu nepomohlo.

    Opět se točíme kolem toho, že volba klíčových slov a frází je pro web jedním z nejdůležitějších faktorů…

  2. Homer napsal:

    Zlatá slova, tento článek jsem dal přečíst jednomu mému klientovi. Stále trval na optimalizaci na „bezpečnostní dveře“, nemohl jsem mu vysvětlit, že je to zbytečné. Po přečtení jsem ho zlomil, teď má „bezpečnostní dveře + místo“ a je konečně na 1. místě. Uf.

  3. SEO SEM napsal:

    Každý klient se musí dříve nebo později spálit, než tohle pochopí. Všichni chtějí být nahoře na všechna slova, ale nechápou, že právě obecné pojmy generují sice obrovský traffik, ale konverze je z nich často velice nízká

Přidat komentář

   Tipy na obsah:   Webhosting v ČR   RSS agregátory   Affiliate programy   Fotobanky   Technologie připojení k internetu   Návod na tvorbu webu v HTML a CSS