Redakce.org » NETzin.cz Finance e22.cz Apu.cz CZinfo.ORG Pedia.cz Č. Budějovice Lublog.cz

PR článek Netzinu a PR články obecně

24. 1. 2010 v 14.20 · Rubrika: Propagace a reklama, SEO

PR články se staly oblíbenou formou propagace webových stránek, produktů a služeb. V tomto článku najdete jeden pokusný, kterým byl propagován Netzin + výsledky z prvních dnů.

Jsou v podstatě dva druhy PR článků. Buď nějakým způsobem oslovíte blogery či provozovatele e-zinů, aby článek sepsali. Neudělají to zadarmo, na druhou stranu každý článek, který vás bude propagovat, bude jedinečný. Zpětný odkaz a vůbec hlavně celý smysl článku bude mít větší význam než v případě druhém, kdy jeden text vložíte zdarma na weby, které to umožňují a jsou za tímto účelem vytvořeny.

A to bylo učiněno v zájmu propagace Netzinu, zde je PR článek:
(přeskočit)

Magazín o webu – Netzin.cz

Netzin.cz, to je nový magazín zabývající se Internetem, webem a informačními technologiemi. Jeho náplní jsou témata pro webové vývojáře a ostatní lidi, kteří mají s webem něco společného:

Jeho hlavní autor a zakladatel k tomu říká:

„Chtěl jsem nějakým způsobem představit a možná zhodnotit znalosti, které jsem nasbíral během těch let strávených před monitorem počítače. Vytvořil jsem hodně webů a získal zkušenosti, o které se chci v zájmu Netzinu podělit.“

Kromě vývoje webů a návodů ohledně zacházení s open-source aplikacemi se bude Netzin věnovat i software a hardware:

„I tato oblast je mi blízká, i když musím přiznat, že spíš jako uživateli, než jako člověku, který se tím zabývá profesionálně. Prostě chci, aby všechno fungovalo a abych měl k dispozici takové programy, které jsou opravdu užitečné.“

Netzin.cz má svou stránku i na sociální síti Facebook, kde mohou fanoušci sledovat aktuální zprávy z oblasti webu a sami přispívat svými tipy.

„Nový magazín nemá být nikomu a ničemu konkurencí. Jistě si najde během času své čtenáře, kteří budou potřebovat poradit, nebo si budou chtít něco zajímavého přečíst. Já sám se budu snažit především o to, aby obsah byl kvalitní a uspokojil i potřeby pokročilejších uživatelů, ovšem nezapomenu ani na začátečníky.

Ono je to vždy těžké. Člověk má nějaké know-how, nějaké znalosti, které mu třeba vydělávají peníze. A existuje hranice, za kterou jako autor nejsem ochoten jít. Někomu předám informaci, která třeba zásadně pomůže úspěchu jeho firemní prezentace na webu a on ještě anonymně (někdy ovšem veřejně) ohrne nos nad stylistickou chybou. To sebere člověku chuť vůbec něco psát.“

Netzin není zpravodajským médiem. Je odborným magazínem a takovým i zůstane. Pokud vás zajímá web, čtěte Netzin.

Článek byl vložen na 35 webů, pravděpodobně těch nejznámějších. Všechny se pyšní tím, že nabízejí kvalitní zpětné odkazy zdarma. Tedy že v zájmu lepších pozic ve výsledcích vyhledávání Seznamu a Googlu vložíte článek, který bude vyhledávačem považován za normální a díky zpětným odkazům získáte u vyhledávačů nějaké to plus. Webu nehrozí penalizace, protože se nejedná o prodej odkazů (pravděpodobně ani v případě, že by bylo vložení článku zpoplatněno) a nejde ani o klasický odkazový katalog. Dokonce je možné říct, že tam náhodný uživatel najde zajímavý obsah, který třeba opravdu zrovna hledá. Majitel PR-webu má pak svoje vlastní důvody k provozování – totiž zisk ze zobrazené reklamy a velké množství obsahu zdarma.

Článek byl vložen 4.1. – první pracovní den roku 2010 a jako první zareagoval web Články zdarma, respektive odtud přišel první návštěvník, pravděpodobně sám administrátor. Další návštěvnost je v následující tabulce (zdroj Google Analytics):

Název katalogu S-Rank Page-Rank Návštěva během prvních dvaceti dnů Přidáno?
http://cotezajima.cz/cs/ 40 0  0 ne
http://www.e-clanky.cz/ 50 1  0 ano
http://futu-room.cz 50 1  0 ano, jenom perex článku
http://kvalitni.cz/ 40 2  0 ne
http://nadpis.cz/ 50 1  0 ano
http://prclanek.cz/ 50 1  0 ne
http://prclanky.cz/ 70 2  0 ano
http://prclanky.ic.cz/ 40 0  0 ne
http://prclanky.ehity.cz 50 1  0 ano
http://www.promo-clanky.cz/ 0 0  0 ano
http://prtipy.info/ 40 1  0 ne
http://pr-clanky.hobs.cz/ 40 1  0 ne
http://pr.piseme.info/ 50 2  0 ne
http://piarclanky.cz 30 1  0 ne
http://pr-brana.cz/ 70 3  4 ano +
http://tipblog.cz/ 70 3  0 ne
http://web-recenze.cz/ 80 4  0 ne
http://clankyzdarma.cz/  první návštěva 50 2  1 ano
http://ezapisnik.cz/  50 3  0 ne
http://pr-clanky.zjistime.cz/ 50 1  0 ano
http://prtexty.cz/ 60 1  2 ano
http://prclanek.net  50 1  0 ano
http://volneclanky.cz/ 60 3  1 ano
http://prclanky.gravegame.net 50 0  0 ne
www.vpm.cz 40 4  0 ano
http://komerce.net/ 60 2  0 ne
http://clanky.eu 70 0  0 ne, ale tento web ani tímto způsobem neslouží
pr.bluestudio.cz 40 0  0 ano, ale vzhledem k barvě pozadí se nedá přečíst
http://word.bluestudio.cz/ 0 0  0 ano
http://prclanky.extraseo.cz/ 0 0  0 ano
http://www.iclanky.sk 40 0  0 ano
http://www.firmy-sobe.cz/ 50 4  0 ano
http://start.xarea.cz 40 1  0 ne
http://wwwstranky.1440.cz/prclanky/ 50 0  0 ne
http://lepsiclanky.cz 0 0  0 ano
Celkem: 8

Zhodnocení samotných webů

Většina těch webů je pro čtenáře k ničemu. Mnohdy chybí vyhledávání, reklama pomalu překrývá obsah, chybí archiv nebo aspoň rubriky. Na použitelnost se zkrátka mnohdy nehledí.

Naproti tomu některé weby to myslí vážně a je skutečně možné je použít například k vyhledání nějaké informace. Všechno to kazí pouze fakt, že většina PR článků se nedá číst. Jde o stále se opakující klíčová slova sem tam proložená spojkou nebo předložkou. Sem tam obecná fráze, občas nějaká smysluplná věta.

Zapomeňme na návštěvnost. Vyzkoušel jsem také, jak si PR weby stojí ve vyhledávačích. Nezkoušel jsem více komerční fráze (tam bych pravděpodobně neuspěl), vybral jsem ale dvě zajímavé.

Fráze „magazín zabývající se internetem“.

  • Google – 2. místo prclanky.cz, desáté místo nadpis.cz
  • Seznam – 1. místo nadpis.cz, druhé místo futo-room.cz

Na další frázi „aktuální zprávy z oblasti webu“

  • Google – nic
  • Seznam – druhé místo nadpis.cz

No a na „netzin“ zde vyhledávání Seznamu, zde Google (u Seznamu je patrný vliv PR webů, upřednostnil je například před Toplistem).

Vliv na SEO

Zpětné odkazy jsem tedy získal. Nutno dodat, že člověk, který PR článek na weby vkládal, z něj odstranil odkazy tak, jak je vidíte v článku výše, a nahradil je jedním ve tvaru Netzin.cz. Prý by jinak administrátoři PR článek nechválili.

Význam PR webů

Je pravděpodobné, že další PR weby budou ještě vznikat a majitelé e-shopů i jiných stránek budou vkládat své články za účelem propagace a SEO. Jsem ale dost skeptický. Pokud vám jde o vyhledávače, podle mě tyhle PR katalogy vymizí z fulltextu stejně jako katalogy odkazů. Vždyť jenom tapetují výsledky duplicitním obsahem (řešením by bylo vkládat pokaždé jiný článek). Váha zpětného odkazu je většinou nicotná a jelikož ty články ani nikdo nečte, neznamenají žádný skutečný přínos.

Přidejte si Netzin do své RSS čtečky

Autor:  

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger.

Komentáře k “PR článek Netzinu a PR články obecně”

  1. Carl114 napsal:

    Hláška: ano, ale vzhledem k barvě pozadí se nedá přečíst — mě dostala. Tohle myslím mluví za celou kvalitu PR webů. Taky jsem to zkoušel a i dneska jsem udělal nový test. Budu pozorovat statistiky, ale myslím, že čísla budou stejné jako v tvém případě, tedy 0 :). Každopádně pěkné shrutí.

  2. Otto Lustig napsal:

    No ale autor přece píše, že mu tyhle PR článek pomohl ve váze názvu netzin a přeskočil tak toplist :-) Já jsem ještě tyhle PR články nezkoušel a na jednu stranu se bojím je vyzkoušet, aby můj web nějaký vyhledávač nepenalizoval. Setkal sem se s tím u mých stránek (internetová aukce odklepnuto) a těžko se z toho ten web dostrává.

Přidat komentář

   Tipy na obsah:   Webhosting v ČR   RSS agregátory   Affiliate programy   Fotobanky   Technologie připojení k internetu   Návod na tvorbu webu v HTML a CSS