Redakce.org » NETzin.cz Finance e22.cz Apu.cz CZinfo.ORG Pedia.cz Č. Budějovice Lublog.cz

Free PR weby penalizovány Googlem, jak dál?

22. 2. 2012 v 10.16 · Rubrika: SEO, Zprávy - Události na internetu

PRPodle diskuze na Webtrhu došlo v minulých dnech k penalizaci Pageranku na PR webech. Možná za to může Panda, možná jde o reakci na nějaké udání, možná někoho prostě napadlo snížit těmto webům PageRank a snížit tak oblibu tohoto způsobu linkbuildingu a Search Engine Marketingu.

Jaký měly a mají tyto PR weby smysl, a jaký smysl mají PR články do budoucna?

O významu free PR webů jsem psal už v minulosti. Můj názor po veškerém a nikterak náročném zkoumání zní asi tak, že je, a vždy bylo, lepší vložit PR článek na normální web, jehož majitel toto umožňuje.

PR weby jsou odsouzeny k zániku, ale nikoli proto, že by bylo něco špatného na publikování PR. Jediný problém PR webů je totiž v tom, že jsou všechny stejné a s duplicitním obsahem.

Vyhledávačům nebude vadit komerční reklamní článek s odkazy. Pokud si někdo vytvoří free PR web a bude striktně trvat na originalitě obsahu, je vysoce pravděpodobné, že takový web bude vnímán vyhledávači zcela normálně, bude mít ranky a odkazy na něj se budou také zcela normálně zobrazovat ve výsledcích hledání. Mám takovou zkušenost. Není PR web jako PR web. Ten originální znamená větší úsilí při jeho budování, nicméně jako u všech webových projektů (a zní to už trošku jako klišé), důraz na kvalitu se vždy vyplatí.

PR článek je pořád velmi silným nástrojem SEO a marketingu. A zůstane to tak i do budoucna. Internet je plný PR článků, na kterých to ovšem není vidět na první pohled, jsou originální a mnohdy i užitečné. Proti těmto PR aktivitám nikdo nic nemá. Stačí najít web, investovat do originálního článku přímo pro něj a možná sáhnout do peněženky pro odměnu za zveřejnění.

Výsledek je jasný. Originální článek na běžném webu, kde nezapadne hned do archivu, bude mít po nějakém čase vyšší hodnotu, než celý free PR web. Berte článek jako originální webovou stránku na originálním a silném webu. Stránka bude dobře dohledatelná (SEM), bude zdrojem návštěvnosti i místem trvale uložených zpětných odkazů.

PR weby nekončí, jen se musí změnit, a to společně s přístupem inzerentů a marketingových specialistů.

Přidejte si Netzin do své RSS čtečky

Autor:  

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger.

Komentáře k “Free PR weby penalizovány Googlem, jak dál?”

  1. Copywriter napsal:

    Všechny PR weby stejné nejsou, ale jejich problém je, že tam čtenář nenajde nic zajímavého. Nechodí na ně tisíce lidí (které lze přesně vymezit jako cílovou skupinu) zajímající se o jeden obor. Často tam lezou pouze lidé, kteří tyto a podobné články registrují pro své klienty.

  2. Tomáš Herout napsal:

    Zcela souhlasím.
    Jen doplním, že PR články jsou nástroj. Nástroj sám o sobě ještě nezaručuje správnost jeho použití. Kvalita PR článků je pochopitelně různá. Tuto skutečnost se vyhledávače logicky snaží zohlednit a to je v principu správně.

  3. Ahoj napsal:

    Dál nebude nic a správně zmíněno pr weby nekončí a končit nikdy nebudou jsou totiž běžnou součástí internetu po celém světě nikoho totiž duplicitní obsah pr webů nezajímá natolik aby se jím Vážně zajímal snad pouze duševně choré jedince, kteří když vysadí Lexaurin podlehnou ihned svému onemocnění hlavy a začínají masivně vytvářet spam kolem katalogů a pr webů.

    • Tomáš Herout napsal:

      K tomu bych osobně doplnil, že duplicitní obsah někoho opravdu zajímá. Nevím, zda je Google duševně chorý, ale Google duplicitu obsahu prokazatelně sleduje. Má to svou logiku. Pokud např. někdo hledá schopného člověka, tak hledá autora originální myšlenky. Okopírovat nápad umí každý. Chcete-li třeba něco vyřešit, hledáte originálního tvůrce, kopírovač nic nevyřeší a je tedy k ničemu.
      A proto Google upřednostní originální neokopírovaný obsah, protože právě ten návštěvník (zákazník Google) na internetu hledá. Je nelogické, aby vyhledávač dával stejnou váhu kopii jako originálu. Zkuste se říci prodejci obrazů, že kopie je to samé jako originál.

      • Mám ale osobní zkušenost s tím, že když z pohledu Googlu silnější web okopíruje originální obsah ze „slabšího“ webu, Google upřednostní ten silnější, byť jde o kopii.

        Takže úplně přesně takto to není. PR článek se jako první objeví na nějakém slabším webu a Google o tom může vědět, přesto pošle uživatele na web, který je pro něj větší známkou kvality.

        Nemůžu potvrdit, že je tomu tak stále, testoval jsem to už asi před rokem, ale nemyslím si, že se od té doby něco změnilo.

        • Tomáš Herout napsal:

          Ano i toto se může stát a stává se to i dnes. Originalita obsahu je jedním, nikoli jediným parametrem pro určování pořadí výsledků v SERP. Google používá matematický výpočet pro určení pořadí ve výsledcích přirozeného vyhledávání a pokud ostatní hodnoty převýší hodnotu originality, tak se to stát může.

          Navíc weby s menším počtem stránek a méně často aktualizované, jsou roboty vyhledávačů méně procházené, a proto někdy může nastat situace, že později zveřejněný článek bude Googlem zaregistrován dříve (tedy jako originál), jelikož byl umístěn na webu s častěji se měnícím obsahem. I toto se leckdy stane.

          Podstatné ovšem je, že pro Google je originalita brána jako jeden z parametrů kvality obsahu. U jiných vyhledávačů to přirozeně může být jinak.

  4. Carl114 napsal:

    Většina lacných PR webů dneška je založené na tom, že tam každý zkopíruje text ze svého článku a přihodí odkaz = duplicitní obsah. Je jasné, že Google takové weby bude hledat a „ničit“, protože jsou prostě k ničemu. Dříve jsem je zkoušel, ale ze statistik příchodů to NEMÁ SMYSL. O cenně takové odkazu ani nemluvě.

    Mnohem více má cenu se zaměřovat na sdílení a posílání odkazů někam, kde to ještě dnes má smysl. Takže testovat, testovat, sledovat statistiky a podle toho investovat tam, kde to má význam.

  5. Pavka napsal:

    Souhlasím! Jak to vidíte toto téma momentálně ? Kam se to posunulo za 3 roky ?

Přidat komentář

   Tipy na obsah:   Webhosting v ČR   RSS agregátory   Affiliate programy   Fotobanky   Technologie připojení k internetu   Návod na tvorbu webu v HTML a CSS