Redakce.org » NETzin.cz Finance e22.cz Apu.cz CZinfo.ORG Pedia.cz Č. Budějovice Lublog.cz

10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy

28. 11. 2010 v 00.24 · Rubrika: SEO

Možností propagace je celá řada. Mezi ty nejjednodušší patří registrace do katalogů, nákup odkazů a linkovací systémy. Náročnější je vytváření originálního, zajímavého nebo přínosného obsahu, na který budou lidé sami odkazovat.

Proč budovat zpětné odkazy

SEO vtrhlo na český web a rychle se stalo vyhledávaným pojmem. Provozovatelé webů ve všech konkurenčních oblastech začali dodržovat pravidla vyhledávačů. Vhodně zvolené titulky, texty a další části jsou nyní standardem. Základy už nestačí. Zpětné odkazy jsou univerzální cestou, jak se prosadit.

Možnost linkbuildingu:

1. Registrace do katalogů

Velmi jednoduchý způsob. Katalogy však v poslední době ztrácejí na vlivu. Důvodů je hned několik – od masivního používání sociálních sítí po vynoření stovek linkfarem. Přesto registrace do kvalitních katalogů vždy prospěje.

2. Vkládání článků na PR portály

Diskutabilní, ale svým způsobem fungující činnost. Většina PR webů má sice mizivou návštěvnost, ale jejich přínos je v možnosti zdarma vložit několik odkazů obalených textem.

3. Linkovací systémy

Často zneužívané. S proxy servery a několika účty se lze během chvíle dostat i na titulku. Odtud je to jen krůček k tomu, aby lidé klikli a podívali se na stránku, která si zasloužila tak vysoké hodnocení.

4. Sociální sítě

U nás nejznámější Facebook a Twitter. Jde o nepřímý linkbuilding, který se ale může mnohonásobně vyplatit. Při troše šikovnosti lze oslovit tisíce lidí. Navíc i z Facebooku lze přes aplikace jako Social RSS získat zpětné odkazy z fanouškovských stránek.

5. Nákup a výměna odkazů

Na českém webu jsou služby, které velmi usnadní budování stálých backlinků. Například:

Ads.ranky.cz – přehledný a jednoduchý systém pro obchodování s odkazy. Jednou registrací lze využívat inzerentský i publisherský účet.

Collabim – komplexní pomocník, který zvládá a kontroluje nejen umístění odkazů, ale zároveň i ulehčí mnoho rutinních SEO činností. (Zde představení Collabimu.)

6. Diskusní fóra

Ve velkém se jedná o mravenčí práci, která se může při přehnané a nevhodné aktivitě snadno zvrtnout. Linkbuilder pak „získá“ pověst spammera, v horším případě rovnou ban.

7. Mikrostránky a podpůrné miniweby

Oblíbený a levný způsob, jak si zařídit stálé zpětné odkazy. Mikrostránky stačí jednou za čas aktualizovat a zapracovat na jejich propagaci. U podpůrných webů zaměřených například na vybudování komunity je třeba více aktivity.

8. Odkazy v šablonách

U nás nepříliš rozšířený trend. Pro cizojazyčné weby je to ale velmi zajímavá možnost.

9. RSS agregátory

Pokud často aktualizujete svůj web, mohu vám agregátory přivést návštěvníky. Nezapomeňte na „ohnivé titulky“, které vás odliší od ostatních.

10. Linkbaiting

Poslední a konečný bod. Královská disciplína, jež je sice nejnáročnější, ale také se nejvíce vyplatí. Jestliže se podaří vytvořit zajímavý nebo hodnotný obsah, který na sebe nabalí množství doporučujících zpětných odkazů, mohou starosti s ostatními způsoby linkbuildingu i zcela odpadnout. Jak toho dosáhnout? Cest je více. Mezi ty základní patří třeba:

  • Kontroverzní obsah
  • Užitečné on-line služby
  • Zajímavosti, rozhovory apod.
  • Odborné články
  • Užitečné informace

Přidejte si Netzin do své RSS čtečky

Autor:  

Občasný autor se zájmem o internet a moderní technologie.

Komentáře k “10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy”

  1. Homer napsal:

    Ještě jsi zapomněl na jednu možnost získání odkazů a to na spamování komentářů na blozích.

  2. Otto Lustig napsal:

    Dyt to tam napsal. V diskusních forech :-) Neumíš číst.

  3. Chymmi napsal:

    Mohl by jsi někde popsat více Linkbaiting ? Děkuji

  4. Copywriter napsal:

    Linkbaiting = publikace zajímavého článku = přebere jej 10 dalších webů = dají odkaz na tebe jako zdroj, čtenáři linkují – přes FB apod.

    • Adam napsal:

      Jenže problém je v tom, že většina lidí nedá odkaz na zdroj… :-(. Z vlastní zkušenosti vím že to udělá tak 1 z 10 a ten jeden je ještě tak slušnej, že ti napíše majl, jestli od tebe může přebírat články.

  5. Otakar Hobza napsal:

    Já dělám vše možné i nemožné na klíčové slovo inspekce nemovitosti a nic :-(

  6. A co třeba úsporné panely vs. heatkeeper? Kdo hledá heatkeeper? Nikdo. je třeba u některých produktů lidem dostat do podvědomí lehčí a zapamatovatelnější výraz.

  7. SEO, SEM, PPC napsal:

    Dělám všechno možné – pod tím si mohu představit ledacos. Rozvěď to.

  8. PR clanky na PR webech asi nebuduji valny traffic, ale co napsat neco poradneho na blog.cz nebo jine podobne sluzby s relativne vysokym pagerankem a linkovat na web odtud? Mate s tim nejake zkusenosti?

  9. Šíření odkazu v public šablonách už nemá dnes pravděpodobně ten efekt, jaký to IMHO mohlo přinést před několika lety.

  10. Tomas napsal:

    Když je řeč i zpětných odkazech, tak přidávám tip na aplikaci, která slouží k evidenci a online kontrole skutečného umístěnt právě zpětných odkazů. Můžete zdarma vyzkoušet na http://www.evidator.cz

Přidat komentář

   Tipy na obsah:   Webhosting v ČR   RSS agregátory   Affiliate programy   Fotobanky   Technologie připojení k internetu   Návod na tvorbu webu v HTML a CSS